Kapitel 1 - The Begining

26 december 1996 , någon gång på natten, föddes jag . Mamma var 25år och pappa 26.
Min familj bestog då av min mamma, min pappa, och min hund Bamse. Vi bodde i en 3 i Skanstull, en ganska fin lägenhet. Mamma jobbade på ett sjukhus som sjuksköterska och pappa jobbade åt kommunen , klippa gräs, snickra och sånt . Allting var helt normalt . Eller, utifrån såg allt normalt ut iallafall.
Men nu, nu ska jag spola tillbaka en bit och berätta hur det såg ut ifrån insidans vinkel .
Mamma, hade en mamma som var alkolist och dom bodde i Göteborg. Alltså min mormor . Så min mamma gjorde precis som hon vill när hon var ung , snattade, söp och annat shit . Allt var väll ett rent helvete antagligen . Och ingen som brydde sig .
När hon var ungefär 18 år blev hon tillsammans med en mullat, svenne och turk . Ingen aning om vem han va så , men det spelade ju ingen roll. Han var ju en av dom coola säkert . Han var väll snäll mot henne och så, men sen började han slå henne . Inget sådär grovt, men man gör väll ändå inte sånt. Mamma ville inte vara tillsammans med honom längre, men hon fick inte lämna honom. Efter ett tag, fick hon reda på att han hade mördat en person . Så hon fick panik, försökte fly från honom. Men han fick tag på henne . Han sa åt henne, att om hon försöker smita från honom en gång till, skulle han döda henne. Så hon stannade kvar. Men efter 1 månad eller 2, så yxmördade han 2 personer . Då stack hon, fick skydd av polisen för ett tag. Tills han satt i fängelse.
Hon flyttade till Sthlm där hon bodde i en lägenhet, och knapra tabletter.
Nu till min pappa. Han bodde utanför sthlm i ett hus när ham växte upp. Ganska rik familj, åkte ju utomlands varje år. Helt okej uppväxt, men han blev väll antagligen less på det där perfekta jävla livet tillslut . Så han flyttade till en 2a ungeför mitt i sthlm . Skaffade nya vänner, och levde på egna pengar.  Inget snyltande av föreldrarna. Han
började umgås mer och mer med sina nya vänner . Inga bra vänner var det iallafall. Dom fick han att börja med småsaker, typ hasch och sånt . Var väll inget problem så . Alkohol är ju mycket farligare, men det tänker ingen på. Men hans kompisar började testa tyngre saker, inte crack eller anfetamin. Men olika tabbletter , som fick dom att glömma allt skit . Från början var det väll ingen fara, men snart börjar beroendet . Beroendet av den där jävla drogen . 23 år och beroende . Inte så värst bra start på livet right ?

Dom träffades genom beroendet. Mamma knapra tabletter och pappa sub(subutex) . Hade väll samma idioter till kompisar antar jag .  Dom blev tillsammans , flyttade ihop . Allting rulla väll på som vanligt i deras patetiska liv.
2 år senare fick dom barn, det barnet var jag . Så nu är vi tillbaka till där jag backade en bit .





nästa kapitel kommer väll upp om några dagar . kom ihåg att det här bara var början , om ni inte tyckte det ar något speciellt .

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0